Eşti aici

Acasă » Proiecte

INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI TULCEA
ŞCOALA GIMNAZIALA “GRIGORE ANTIPA”, TULCEA
Str. VICTORIEI, nr.64
Telefon:0240/515784 FAX 0240/515784
e-mail : sc6grigoreantipa@yahoo.com
NR.____________/________________________

RAPORT FINAL PROIECT IN CADRUL PROGRAMULUI
„ŞCOALA ALTFEL-SĂ STII MAI MULT, SĂ FII MAI BUN”
La nivel prescolar tipul de activităţi derulate: educație pentru reacții corecte în situații de urgență, activitati pentru stil de viata sanatos, cultural artistice, altele.
Activitati-vizite , expozitii , ateliere de creatie (activităţi artistico-plastice, practice), ateliere gastronomice, activitati sportive.

Resursele implicate : 8 cadre didactice, 130 de prescolari, 30 parinti

Parteneri implicaţi :
- Asociaţia de părinţi „Grigore Antipa”
- Fabrica de confectii CONFECTIA SA Tulcea
- ISU Delta Tulcea
- Fabrica de panificatie DAMONA-TULCEA
- Centrul „MAINI INTINSE” TULCEA
- Clubul Veseliei
- Nemoland
Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor :

 Sediul ISU Delta, Tulcea
 Fabrica de confectii CONFECTIA SA Tulcea
 Fabrica de panificatie DAMONA-TULCEA
 Centrul „MAINI INTINSE” TULCEA
 Grădiniţa şcolii “Grigore Antipa”
 Spatiu educativ cluburi pentru copii

Obiectivele urmărite:
• cunoasterea spatiului geografic in care se situeaza orasul Tulcea.
• cunoaşterea unor obiective adminstrative, culturale, economice importante ale oraşului şi a activităţii ce se desfăşoară aici;
• utilizarea cunostintelor dobândite anterior în context diferit, în cadrul activităţilor extracurriculare;
• evidenţierea şi dezvoltarea abilităţilor în domeniul estetic şi creativ (desen, pictură, activităţi practice), sportiv.
• dezvoltarea şi valorizarea competenţelor individuale
• antrenarea parintilor in activitati pentru promovarea calitatii educatiei in gradinita si scoala

Modalităţi de evaluare a activităţii:

o Expozitii cu lucrarile copiilor , participări la concursuri locale, naţionale,
o CD fotografii din timpul activitatilor.

Rezultate înregistrate:

 S-au acordat stimulente pentru rezultatele obtinute in cadrul activităţilor desfasurate la nivel de grupa.

ANALIZA SWOT:
a. Puncte tari:

 Am primit sprijinul partenerilor educationali în organizarea şi desfăşurarea activităţilor extraşcolare in condiţii optime .
 Parintii s-au implicat direct în organizarea şi desfasurare activitatilor educative propuse.

b. Puncte slabe:
 Decalarea unei activităţi cauzată de programul institutiei respective.
 Restrangerea timpului de desfasurare a unei activitati datorita starii vremii.

c. Oportunităţi:

o Identificarea de potenţiali parteneri in vederea incheierii unor parteneriate si derularii de proiecte educationale .
o Valorificarea abilitatilor si calitatilor deosebite ale fiecarui prescolar.
o Promovarea imaginii gradinite in comunitatea locala.

d. Ameninţări:
o bugetul alocat transportului bazat pe contribuţia părinţilor.

Coordonator proiect, Director ,
prof. Şapera Mariana Prof. Duţu Nicoleta
CICLUL PRIMAR
În perioada 6-10 aprilie 2015, în învăţământul românesc s-a desfăşurat săptămâna „ SǍ ŞTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN”, cu programe dedicate activităţilor educative, cu prezenţa obligatorie a elevilor.
Săptămâna „ SǍ ŞTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN” a fost o combinaţie de şcoală şi de timp petrecut într-un mod plăcut de către elevi, şcolarii având astfel un bun prilej de a-şi cunoaşte mai bine dascălii şi de a consolida relaţia cu aceştia. Fără presiunea unui clopoţel, a tablei, a lecţiei şi mai ales a catalogului, elevii s-au bucurat în unanimitate de această săptămână, ieşind în aer liber, în cadrul unor diverse activitati de observare a naturii, vizite la diverse obiective cu scopul stimulării în investigarea realităţii, dar si a stabilirii de raporturi afective pozitive intre membrii grupurilor de elevi..
Clasa pregătitoare a debutat cu o activitate sportiva –Jocuri de miscare in aer liber,continuand cu activitati cultural-educative- vizita la Biblioteca Judeteana, vizita la Muzeul Casa Avramide, Muzeul de Arta Tulcea si a incheiat cu activitati practice pe ateliere de compozitii plastice. Activitatile propuse au urmarit in general formarea la elevi a unui comportament adecvat in clasa si in afara clasei, stimularea interesului pentru activitati extracurriculare, precum si implicarea parintilor in desfasurarea activitatilor si inchegarea colectivului.
La clasa I doamna învătătoare a propus elevilor o activitate educativa de insusire a comportamentului in caz de cutremur si de incendiu, activitate la care elevii au vizionat filmulete din care au aflat cum sa se comporte in caz de cutremur si de incendiu. Elevii au vizionat apoi spectacolul de teatru ,,Vrajitorul din Oz,, la Teatrul Jean Bart. In cadrul vizitei la Episcopie si intalnirii cu episcopul copiii au actualizat obiceiurile de Pasti. Au realizat apoi lucrări plastice pe teme pascale folosind diferite tehnici de pictură. Cea mai indragita activitate a fost vizita la microferma de la M. Kogalniceanu unde copiii au avut ocazia sa observe animalele domestice in mediul lor si sa le cunoasca modul de viata.
Si la clasa a II-a s-au desfăşurat activitati diverse ce au urmarit dezvoltarea si exersarea abilitatilor de comunicare deschisa si eficienta, insusirea de reguli de comportare intr-un spatiu public, promovarea traditiilor si obiceiurilor, largirea si completarea orizontului local. Activitatile derulate, precum:,,Stim sa ne comportam?-invitatie la cofetarie; ,,Cutremurul, o enigma?,,-activitate la muzeu, ,,Traditii si obiceiuri pascale,, -activitate la muzeu, ,,Suntem talentati,, -ora de pictura la Liceul de Arta, au fost realizate in parteneriat cu Biblioteca Judeteana, cu Muzeul ,,Delta Dunarii,, Tulcea, cu Liceul de Arta ,,George Georgescu,, Tulcea, lucru care i-a atras pe elevi sa participe cu placere la aceste activitati extracurriculare si sa-si puna in valoare potentialul creativ.
Clasele a III-a si a IV-a au organizat in parteneriat excursia tematica ,,Calatorie prin tara mea,, pe traseul Tulcea-Marasesti-Tg. Ocna salina -Ruginoasa-Iasi-Tulcea, precum si vizitele la unitatea de pompieri Tulcea, dar si la microferma de la M. Kogalniceanu. Toti elevii au fost implicati in activitatile propuse, iar activitatea lor s-a regasit in jurnalele de calatorie realizate,albume foto, desene, compuneri, portofolii.
Puncte tari:
La nivelul comisiei s-a observat ca activitatile realizate au raspuns intereselor si preocuparilor elevilor, elevii gasind aceste activitati placute si interesante drept pentru care s-au implicat activ in realizarea lor. La aceasta si-a adus aportul si existenta de resurse materiale necesare in cadrul scolii.
Puncte slabe:
Nu toti elevii au putut suporta costurile implicate de anumite activitati extrascolare, ei fiind nevoiti sa se orienteze spre alte activitati.
Aglomeratia de la muzee sau alte institutii culturale pe care elevii doresc sa le viziteze ingradesc accesul tuturor elevilor. Rezervarile trebuiesc facute cu mult timp inainte pentru a fi siguri ca se gasesc locuri(la spectacole de teatru, Biblioteca Judeteana, muzee).
Chiar si identificarea mijloacelor de transport necesare pentru elevi, altele decat cele specifice transportului in comun, este dificila atunci cand parintii nu se implica indeajuns la unele colective.
Oportunitati
Se observa insa o dorinta mai mare de implicare a parintilor in desfasurarea activitatilor, lucru care sprijina cadrele didactice. Paleta de activitati ce se pot astfel desfasura este mai bogata.

Acest raport a fost întocmit pe baza programelor de activităţi de la fiecare clasă şi a rapoartelor şi proceselor verbale de la fiecare activitate desfăşurată în cadrul programului „ SǍ ŞTII MAI MULTE, SǍ FII MAI BUN „.

Responsabil comisie metodica invatatori,
Prof. Colesnic Voica

La nivel gimnazial

La nivelul ciclului gimnazial activitatile Saptamanii s-au desfasurat conform planificarii, pe clase.
Elevii clasei a VI a au participat timp de 2 zile la proiectul ,, Calator prin tara mea”- excursie tematica in Moldova, la Targu Ocna- Iasi-Ruginoasa , organizat de d-na diriginta Dutu Nicoleta , iar cei care nu au putut participa la excursie au desfasurat activitati interesante si educative cu profesorii clasei- Jarpalau Isabela si Caragea Aurelia, in oras. De asemena impreuna cu d-na diriginta au participat la Ziua portilor deschise a Politiei Municipiului Tulcea si la slujba religioasa din Vinerea Mare la Biserica Eroilor .
Elevii clasei a VII a au derulat proiectul Tulcea de ieri si de azi, visitand orasul si fotografiind cladirile istorice. Proiectul lor s-a finalizat cu redactarea unui supliment al revistei scolare EVRIKA! sub indrumarea d-nei diriginte Radu Valentina si d-na professor Cenusa Nicoleta.
Elevii clasei a VIII a au participat insotiti de d-na diriginta Baban Lorena la activitati culturale –vizionarea unui documentar 3D la cinematograful CITYPLEX, vizionarea unui spectacol de teatru la Jean Bart, vizitarea unui laborator de panificatie in scopul orientarii profesionale, precum si activitati sportive si recreative in scoala.
PUNCTE TARI:
1. Elevii au fost foarte disciplinati
2. Nu au existat incidente de nici un tip la nivelul scolii sau in vizitele efectuate
3. Profesorii au declarat ca le-au placut activitatile si a fost o buna oportunitate de a relationa si de a socializa cu elevii, intr-un alt mod.
4. Oferta institutiilor culturale din oras a fost foarte buna, adecvata varstei elevilor, fapt ce a inlesnit desfasurarea activitatilor.
5. Elevii au fost incantati de activitatile la care au participat, pentru unii dintre ei fiind o experienta unica in viata lor.
6. Implicarea pozitiva a Centrului Speranta in sustinerea financiara a elevilor pentru a avea acces la cinematograf, muzee.

PUNCTE SLABE:

1. suprapunerea orarelor intre scoli, fapt ce a ingreunat organizarea activitatilor in cazul cadrelor didactice care predau in mai multe scoli.
2. Lipsa de implicare a unor parinti, care considera aceasta saptamna una de vacanta si nu au sprijinit copiii in vederea realizarii activitatilor, alegand sa nu-I trimita la scoala.

OPORTUNITATI:
1. Activitatile desfasurate au fost un prilej optim pentru toti elevii sa relationeze si sa socializeze cu profesorii si colegii, cadrele didactice remarcand, placut impresionate, ca multi dintre elevii mai putin motivati la invatatura si cei cu problem de disciplina, au avut un comportament exemplar, datorita faptului ca aceste activitati au fost pe placul lor.
2. Implicarea parintilor in desfasurarea activitatilor a fost un prilej foarte bun de a consolida legatura acestora cu scoala.
3. Lucrul în echipă/ comunicarea intre cadre didactice
4. Promovarea valorilor/ obiceiurilor/ traditiilor nationale si europene
5. Caracter interdisciplinar sau multidisciplinar.
6. Activităti care vizează dezvoltarea comunitătii si promovarea vizibilitatii scolii la nivelul orasului.
7. Activitatile culturale au initiat unii elevi in aprecierea valorilor.

AMENINTARI:
1. numarul limitat de obiective turistice si culturale existente in orasul nostru- datorita faptului ca, de-a lungul timpului, elevii au vizitat toate muzeele si centrele culturale din oras, nu putem relua an de an aceleasi vizite.
2. Lipsa de implicare a parintilor.
3. Costurile biletelor la muzee, film, teatru precum si costurile excursiilor au ridicat probleme in familiile cu venituri mici, care nu au putut contribui astfel incat copiii sa participe la activitati.

In concluzie, avand in vedere rezultatele si experienta acestui proiect, consideram ca ne-am acomodat cu Saptamana Sa stii mai multe, sa fii mai bun, in acest al treilea an, am invatat sa profitam la maxim de aceste cinci zile pentru a relationa altfel cu elevii nostri, pentru a-i educa altfel, pentru a-i cunoaste cu adevarat.

Coord. Educativ, DIRECTOR ,
Prof. BABAN LORENA prof. DUTU NICOLETA